سهولت داد و ستد با کارت خوان
نوشته شده توسط : کارتخوان

اين نگرش که دستگاه کارتخوان را تنها ابزار سهولت پرداخت براي راحتي مشتري معرفي مي‌کند باعث شده است که بسياري از کسب و کارها از مزيت‌هاي خاص دستگاه کارت خوان کمتر مطلع باشند. کارتخوان ابزاري براي سهولت داد و ستد يا به زباني دقيق‌تر بهترين و کاربردي‌ترين ابزار تراکنش‌هاي خرد در تجارت الکترونيک است. و فروشنده و مشتري هر دو از منافع آن بهرمند مي‌شوند. در صورتي که به تازگي دستگاه کارتخوان سيار تهيه کرده‌ايد يا به دنبال کسب اطلاع براي خريد کارت خوان سيار به اين مطلب رسيديد، چه خوب است بدانيد که تراکنش تنها امکان و مزيت اين دستگاه نيست. فروشنده‌ها مي‌توانند با استفاد از امکانات آخرين نسل دستگاه کارتخوان که در ادامه اين مطلب به آن اشاره خواهيم کرد، کسب و کار راحت‌تري را تجربه کنند.

استفاده از چند حساب در يک کارتخوان

نسل قديمي‌تر دستگاه کارت خوان تنها از يک حساب پذيرنده پشتيباني مي‌کردند اما کارتخوان‌هاي جديد بسته به نوع و مدل قادر به پشتيباني و اتصال به چند حساب مستقل را دارند. پرداخت چندحسابي صاحب دستگاه را قادر مي‌سازد با انتخاب شماره حسابِ دلخواه تراکنش‌هاي مشتريان را به حساب مدنظر خود هدايت کنند. اين قابليت براي مراکز پخش و همچنين مراکزي که چند فروشنده يا شريک تجاري دارند بسيار کارآمد و در مديريت حسابها تاثيرگذار است. پرداخت به صورت چندحسابي مي‌تواند به صورت درصدي و کاملا خودکار انجام شود، يعني به محض انجام تراکنش از طرف مشتري، مبلغ تراکنش به صورت خودکار و بر اساس درصد تعيين شده به حساب‌هاي تعريف شده انتقال مي‌يابد.

امکان استفاده از کد يا شناسه پرداخت

براي حساب‌هاي بانکي که داراي کد يا شناسه پرداخت هستند قابليتي ارزشمند ديگري است که در کارت خوان سيار نسل جديد قابل استفاده است. شناسه‌دار کردن پرداخت‌ها باعث مي‌شود پيگيري و رديابي کردن تراکنش‌هاي به يک حساب ساده‌تر و تفکيک‌پذير باشد براي همين است که قبوض پرداختي انرژي همه داراي شناسه هستند. با پيشرفت بانکداري الکترونيک مشتريان حقيقي نيز به تدريج به اهميت اين امکان پي برده و پرداخت‌هاي شناسه‌دار محبوبيت و افزايش بيشتري خواهد يافت.اتصال به دستگاه بارکدخوان و QR نسل قبلي دستگاه‌هاي کارتخوان قادر به پشتيباني و اتصال مستقيم به دستگاه بارکدخوان نبودند. نياز به سخت‌افزار و نرم‌افزار جانبي به عنوان مانعي براي استفاده از دستگاه بارکدخوان محسوب مي‌شد. از طرف ديگر برخي از فروشندگان تصور مي‌کنند بايد مانند مراکز خريد بزرگ يا سوپرمارکت‌ها داراي طيف وسيعي از خرده‌محصولات باشند تا دستگاه بارکدخوان به سهولت کسب و کار آنها کمک کند. در صورتي که کارت خوان‌ نسل امروز قادر به اتصال مستقيم به بارکدخوان و اسکنر QR هستند. اگر چه وجود يک سيستم جانبي مديريت ورود محصولات به صندوق و حسابداري مرتبط با آن را آسانتر مي‌کند براي فروشگاه‌هاي تک محصول يا داراي تنوع کم کالا اتصال مستقيم کارتخوان به دستگاه بارکدخوان قابليت ارزشمندي است.
کارت خوان سيار
 
بانک‌ها و سخت‌افزارهاي پشتيباني کننده فناوري NFC با حذف تدريجي کارتهاي بانکي استفاده از پوز سيار که بتوان اين گروه از خدمات جديد را پشتيباني کند را جدي‌تر مي‌کند. فناوري NFC و QR در کارت خوان‌ سيار نسل جديد وجود دارد با اين حساب نيازي نيست در آينده براي مجهز کردن فروشگاه به فناوري‌هاي روز براي دستگاه جديد هزينه کرد. خريد دستگاه کارت خوان سيار که اين دو فناوري را علاوه بر امکانات پيش‌فرض خود پشتيباني کند مزيتي است که در هنگام خريد بهتر است به آن توجه کنيد.قابليت اتصال به چاپگر دوم چاپگرهاي حرارتي موجود در روي دستگاه‌ کارتخوان باوجود سرعت و سهولت استفاده داراي معايبي هستند. براي مثال رنگ جوهر کاغذهاي حرارتي پايداري زيادي ندارد و از طرف ديگر براي فروشگاه‌هاي پرتراکنش تعويض پيوسته رل کاغذ مي‌تواند کمي آزار دهنده باشد. قابليت خروجي به چاپگر دوم نه تنها فروشنده را قادر مي‌سازد در صورت بروز مشکل فني در چاپر سرخود دستگاه به کار خود ادامه دهد، مي‌تواند در مواقع مورد نياز به سرعت اقدام به چاپ با پرينتر متفاوت کند. براي بسياريي از شرکت‌ها و سازمان‌ها که فيش چاپ‌شده خاص است مي‌توان همين رسيد را روي کاغذ و با فرمت خاصي چاپ گرفت. اين قابليت اهميت فراواني دارد. و سازمانها و شرکت‌ها را قادر مي‌سازند در مديريت رسيدها و فيش‌هاي کاغذي بسياري کارآمدتر عمل کنند.
امکانات معرفي شده آخرين و تنها قابليت‌هاي کارتخوان نيست، اين دستگاه‌هاي ارزشمند مانند هر ابزار فناورانه ديگر پيوسته در حال گسترش و پيشرفت هستند. براي کسب اطلاع بيشتر در مورد امکانات و نحوه واگذاري دستگاه‌هاي کارت خوان همکاران ما در شرکت آيريک تجارت نصف جهان آماده پاسخگويي به سوالات و مشاوره رايگان هستند. با ما تماس بگيريد.




:: موضوعات مرتبط: کارتخوان , خرید کارت خوان سیار , پوز سیار , ,
:: برچسب‌ها: کارتخوان , خرید کارت خوان سیار , دستگاه کارت خوان سیار , پوز سیار , کارت خوان , قیمت دستگاه کارت خوان سیار , نمایندگی کارتخوان ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: